Försäljning av företag

Om någon spontant skulle lägga ett bud på ditt företag utgår man i regel ifrån tidigare bokslut. Sannolikheten är liten att det första budet är det bästa budet.

TILLVÄXTSTRATEGIER
”Sälj dina framtidsplaner”

En köpare skall egentligen inte betala för historian utan för framtiden. Genom att göra denna tydlig och trovärdig kan man även ta betalt för den.

PLANERING
”Sälj inte dina problem”

Paketera ditt företag så att det är en säljbar produkt. Det kan innebära förändring i bolagsstruktur, organisation, balansräkning eller verksamhetsfokus.

SYNERGIER
”Sälj köparens framtid”

Genom att tydliggöra de synergier som en viss köparkategori kan erhålla är vissa köpare beredda att betala för dessa.

SÄRSKILDA OMSTÄNDIGHETER
”Sälj det lilla extra”

Identifiera särskilda förutsättningar som gör att en köpare är beredd att lägga det där extra i samband med budgivningen.

Vi tar endast betalt om det blir en lyckad försäljning.

Detta och mycket mer finns
beskrivet i en bok som vi skrivit

Beställ Läs online

Book-Livsverk